Eestis märkasin üht tüdrukut kiirlaenud võlgnikele

Sinises taevas särab päike. Inimesed, kellel on pärast mõne trauma läbielamist tekkinud kõrgendatud vajadus olla “keegi” ning end väljendada. Seda, et nad tegid oma tunded, eraelu, seksuaalsed eelistused ja lähedased laiatarbekaubaks. Nii nagu me kõik, kes me midagi postitame sotsiaalmeediasse, kes me hommikul mõtleme, mismoodi välja näha, kes me lööme kaasa mistahes avalikus ja ühiskondlikus tegevuses. Ta õpetab neile, kuidas vältida meedia ohvriks muutumist. Seega et defineerida, kes või mis on inimbränd oleks vaja määrata mingisugused mõõdikud. Mis mõnes mõttes oleks ju tore. Aga keegi ei maksa neile honorari, kui neid hakatakse kividega loopima. Berliini meediaadvokaat Christian Schertz järgib aga põhimõtet: “Meedia ohver on see, kes ise meediasse ei kipu.” Ümberpöördult tähendab see: kes pakub end vabatahtlikult meediasse ning müüb oma isiklikku ja intiimsfääri, ei saa end pidada meedia ohvriks. Muuseas – mõjukas inimene ei pea olema vaid suure riigi president, jalgpallur või tennisist või maailmakuulsa bändi liige. Inimesed, kes näitavad avalikkusele neoonvalguses oma kõige isiklikumat külge, saavad selle eest raha. Ikka veel tuntakse Marceli tänaval ära, ka Zürichis, kus ta nüüd elab. Sarja vändati luksuslikus villas Prantsusmaal Cōte d´Azuris. Määratleda isikubrändi eeltoodud kategooriatele tuginedes, siis maailmatasemel oleme kahjuks suhteliselt tagasihoidlikud. Seega kuulsus pole seesama, mis isikubränd. Olgu näiteks Jelena Isinbajeva või Björk või Cathy Freeman. Aga tagajärgedele ta ei mõelnud. Pärast eetris olekut reality-show alles algab. “Ajaleht Bild terroriseeris minu vanemaid,” ütleb Maderitsch. Schertzi vastuvõturuum asub Berliini eliitlinnaosas, Kurfürstendammil. Emotsiooniajakirjanik elatub üllatusmomentidest. Austrias heideti sarjale ette naistevaenulikkust ning nelja partei naispoliitikud avaldasid selle vastu protesti. Kiirlaenud tagatisega, levinuim autokiirlaen. “Kui sa tahad seksi- ja intiimsfääris tähelepanu leida, pead minema üha kaugemale.” Kes end aga kord avalikkuse ees lolliks on teinud, see ei saa enam järgmine kord kasutada õigust eraelu kaitsele, selgitab advokaat. Telešõud saatis meediapalavik – ning peaosalist avalik õelutsemine. Teiste elualade esindajatel on keerukam „püünele“ pääseda, kuigi neid on. Please follow and like us: Tutvu finantsteenuste tingimustega www.laen.ee ja vajaduse korral konsulteeri asjatundjaga!Ärilaen. Aga Marcel Maderitsch on oma väikese korteri akende ette tõmmanud luugid. Isikubrändi omadused on ikka hoopis teistsugused, kuulsus on vaid üks elemente. “Erinevalt B- ja C-kategooria “promidest”, kes on tuntud, sest nad on tuntud,” seletab Schertz. Sest tema mõju, tuntus ja eeskuju oli ka väljaspool NLiitu, mis oli tollal haruldane ning isegi ennekuulmatu. Kõige rohkem meedia ohvreid toodavad eratelekanalid. Ei spordis, poliitikas, muusikas, äris. Kui minister esineb ajakirjanduses “kahvatult”, on skandaal juba pöördunud tema kahjuks – ükskõik, mida ta ka ei ütleks. Tõeline bränd peab ka mõju avaldama, looma sellise loo, mis ühiskonnas mingeid muutusi ellu kutsub. Esimene on marginaalse spordiala esindaja, teine nii pisikest riigist, mida ei saa riigiks nimetadagi ja kolmas rahvuse hulgast, mida peaaegu ei eksisteerigi. Tundeajakirjandus püüab provotseerida, äratada tundeid – ükskõik milliseid. Alles hiljuti oli tal koju tulles kombeks sõita autoga terve tiir ümber kvartali, veendumaks, et keegi teda ei jälita. Kui ajakirjanikud temalt küsisid, kas kuulujutt on tõene, tegi diplomaat suurima vea, mis hävitas tema karjääri: ta eitas. Meediaühiskonnas on eraelust saanud kaup. Mõni aeg tagasi märkasin meedias üht artiklit, kus väideti, et Kelly Sildarust on saanud Eesti spordi esimene persoonibränd. Iga osa lõpus ulatas ta roosi nendele, kes tohtisid edasi jääda, teised kandidaadid pidid aga ilma lilledeta koju minema. Kes arvab, et see on justnimelt Kelly, kes annab hääle Ott Tänakule, kes usub, mitmed meie ettevõtjad on omas vallas kõvad tegijad.  Selge on see, et laiemalt tuntud eestlast hetkel pole vist ühtegi. Sel juhul ütleks kohus, et tegu on “vastuolulise käitumisega”. Mitmed Eesti tuntud inimesed on öelnud, et meil tõelisi staare ei olegi. Seega on tuntumaid ja vähemtuntud brände, on kuulsamaid ja vähemkuulsamaid isikuid. Et tal on meediaga palju tegemist, seda kinnitab juba suur, raudteejaama ajalehekioskit meenutav ajakirjariiul tema vastuvõtutoas. Rahvas on muutunud vuajeristide massiks, kes tahab ennekõike näha üht: võitjaid ja kaotajaid. Ta vaidles vastu etteheidetele, süüdistas ajakirjandust ning avas seega allakäiguspiraali. Ka pealtnäha tagasihoidlikust valdkonnast või riigist pärit inimene võib oma tegudega mõju avaldada ja eeskujuks olla. Selle kontseptsiooni järgi on igaüks meist kellegi jaoks bränd, lihtsalt meie tuntus võrrelduna mõne tuntud laulja või sportlasega on lihtsalt väiksem ja meie sõnade või tegude mõju ühiskondlikult tagasihoidlikum. Mõnikord otsustatakse see, kas inimesest saab meedia ohver, vaid sekunditega. Nii, nagu Eesti on suhteliselt tundmatu, on ka meie inimesed kahjuks maailmas suhteliselt tundmatud. Seetõttu püüavad meedianõustajad nagu Marcus Knill oma klientidele selgeks teha: tähtis on esimesel hetkel kaalutletult reageerida. “Mul olid algusest peale kõrval advokaadid,” ütleb Maderitsch. Ja lisaks kipume samastama lihtsalt tuntud või kuulsat inimest personaalse brändiga, kuigi kuulus ei pea veel otseselt tähendama, et tegemist oleks bränditud isikuga selle sõna sisulises mõistes. Kui püüda määrata kõige tuntumat Eestlast maailmas, siis ilmselt vaidlusi jätkuks kauemaks. “Enam ei ole mingeid tabusid, kõik on võimalik, kaamera käib kõikjal,” ütleb Schertz. Meil on oma isikubrände palju ja nagu mainitud, on erinevate kriteeriumite järgi väiksema kategooria brändid peaaegu kõik inimesed, olgu nad eeskujuks ja mõjutagu kasvõi oma pereliikmeid. Või nõrgad, väljaarenemata isiksused, keda esineb nüüdsel pidetul ajal üha rohkem ja rohkem. Maderitsch uskus, et ta kontrollib kõike – ent lõpuks sa temast ärakasutatu. Olenemata liigist on laen endiselt kohustus, mille korralikult tasumist teilt oodatakse. B- ja C-kategooria staaride puhul, nagu kõigi “mittepromide” puhul, pälvib avalikkuse tähelepanu vaid nende eraelu. On kevadine ennelõuna Zürichis. Ning korteri välisukselt ja kirjakastilt on Marcel eemaldanud oma nimesildi. Mina aga jään huviga ootama esimest tõelist brändi Eesti inimeste hulgast, kes on suuteline maailmas läbi lööma, esindagu ta siis mistahes valdkonda. Selline teadmine saab tekkida vahetu kogemuse ja mõju uuringutega, kus määratakse tarbijate teadvus ja uuritavate tuntus ühiskonnas, kuid minu teada ei ole Eestis sellist mahukat uuringut läbi viidud, sestap saamegi tugineda vaid subjektiivsele hinnangule. Seega oleme justkui kõik brändid, kes teadlikult, kes alateadlikult. Siis võtab maad edevuseta puritaanlus ja eraelus friiklik puutumatusfoobia.

"Pealtnägija": koertekatk võis Eestisse jõuda Venemaalt.

. Olen nendega täitsa nõus – maailmapraktikat arvestades oleks tõeline kuulsus see, keda nähes inimesed hakkavad hüsteeriliselt karjuma, jooksevad kokku ja kelle iga eluliigutus on meediasündmus. Igal keskööl, kui järgmise Bildi online-väljaanne internetti riputati, istus Marcel arvuti taga, et näha, “millise saastaga mind jälle üle valatakse”.

Eestis märkasin üht tüdrukut kiirlaenud võlgnikele. Siit ka meie kohatine suur huvi määratleda eestlastena näiteks Kalev Mark Kostabi või Mena Suvari, siis tunneme end ka suuremana. Knill nõustab poliitikuid, ärijuhte, kõrgeid ametnikke ja tippsportlasi Šveitsist, aga ka Saksamaa tippjuhte. Tung olla “keegi”, soov olla kas või paar hetke kuulus sunnib “väikese inimese” kaamera ette – olgu või luuseri ja logardina. aasta lõpus Saksamaal ja Austrias. Schertz esindab paljusid meedia ohvreid, tundmatuid ja tuntuid, ennekõike aga niinimetatud A-liigasse kuulujaid, kes on tuntud oma saavutustega. Toas on nii pime, et ta peab süütama lambi. Copyright: NYT Syndicate Tähti üheks õhtuks. Ajal, mil seriaal jooksis, oli ta pidevalt põgenemas, “ma reisisin palju, palju”. Kui sind verbaalselt rünnatakse, tuleb hoida pea selge ning võita aega. Televisioonis ei koge need inimesed aga mitte enesetõestamist, vaid hoopis illusioonide purunemist, kui nad märkavad, “kuidas neid vaid vaatemängu nimel kuritarvitatakse”, ütleb Gmür. “Rambivalguses soovivad sageli seista labiilsed inimesed,” ütleb terapeut. On tavaks kujunenud, et eeltoodud kriteeriumitele ehk mõjukamate isikubrändide tunnustele vastavad kõige enam viie valdkonna inimesed: nimetatud sportlased, siis näitlejad, muusikud, poliitikud ja ettevõtjad. Aga ma ise olen alati uskunud ja hinnanud erinevaid argumente kaaludes, et kõige tuntum ja hinnatuim eestlane oli ilmselt Paul Keres. Ja terve hord ekshibitsioniste lubab meelsasti end selleks vaatemänguks tarvitada. Paljud Eesti “staaridest” on saanud tuntuks lihtsalt oma tegemiste kaudu, kuid kindlasti paljud neist ka tegelevad oma kuvandiga teadlikult. Ja see on vaid tühiasi, kui seda võrrelda bulvariajakirjandusega. Kui ühe või teise sportlase edu loob uusi järgijaid, kui kellegi muusika ühendab inimesi või kui kellegi poliitiku sõnad ja teod tekitavad kutsumuse neid järgida – see on tõeline bränd, mis väärib hinnangut ning pühendumist. Lisaks on keeruline statistiliselt mõõta, kes on „rohkem“ bränd kes vähem.

Kohtumine kopraga, Eestis elab üle 7000 kopra - Arhiiv.

. Seega peame tõdema, et laiemas mastaabis ja maailmas mõjukaid persoonibrände Eestist ei ole siiani veel tulnud. Tervete salkadena esitlevad end alkohoolikud ja fetišistid, voodimärgajad ja kleptomaanid – “lootes, et vabatahtlik eneseavamine annab neile inimeste silmis plusspunkte”, nagu selle kohta ütleb Zürichi psühholoog Gmür. On mõjukaid teadlasi, kirjanikke, ka koolitajaid, arste ja teisigi veel, noh ja muidugi omaette kategooria on need, keda saab nimetada meediastaarideks – midagi nad justkui ei tee, aga kuulsad ja edukad on küll

Märkused