Peale selle antakse hüpoteeklaenu pikaks trubaduur tal alati kannul, triikis liiga pehme ega ka mitte teenima kas oma erakonna juhtkonda, sellelt koguneva intressi

Lasteiste mahub tahaistmele siiski kenasti ära ning sealt leiab lausa kaks ISOFIX kinnituskohta, nii et põhimõtteliselt veab sellega vabalt ka lapsed lasteaeda-kooli trenni. Kontrolli käigus vahetatud osade või lisatud vedelike eest peab omanik tasuma vastavalt hinnakirjale. Erinevalt tavalistest väikeautodest, on sel akude tõttu raskuskese väga madalal ja hea vedrustus koos mugavate istmetega tagavad, et sõidumugavus täiesti on võrreldav hea keskklassi sedaaniga, pluss veel kõrge isteasend ja juhiabid. Linnas liikudes on Kona vaikne ja vilgas liikleja, millega on lihtne manööverdada ja valgusfoori taga ei jää kellelegi jalgu, pigem vastupidi. Hyundai Kona Electricuga on tore sõita ja lihtne elada. Arvutuse aluseks võetud Eestis peetav Elektri Kona blogi  -  Elektromobiilide ja bensiinikate tasuvuse võrdlus, liisinguperioodi kogukulude põhjal, jõhkralt bensiinikate kasuks kallutatud andmete pealt. Miks Hyundai seda ise ei tee, pole teada, aga ausalt öeldes on see mu senise kogemuse kohaselt pigem Aasia väikeautode tavaline omadus. Vaata või graafikut, kus on võrreldud Kona Electricu tegelikke kulusid elektrile bensiinikate tehaseandmetega sh ei sisalda hoolduskulusid. Ma julgeks öelda, et temaga on lausa lõbus sõita – isegi Eco-režiimis, kusjuures – ja ma avastasin ennast otsimas ettekäändeid, et saaks temaga jälle sõitma minna. Kiirlaadimisest pole siin haisugi. Püsikiirushoidjaga koos rakendub ka rajahoidja, mis malbelt aga üsna otsustavalt rooli keerab, et autot rajajoonte vahel hoida. Kona Electric näeb mõne nurga alt isegi veidi agressiivne väljaElektrilisest südamest annab aimu see sile esiots. Madalad kiirused, tõhus energia salvestamine pidurdamisel jne ilmselt aitavad energiasäästule kõvasti kaasa. Käetoe ülemises osas peidab ennast luugi all mobiiltelefoni pesa, kus seda saab nii juhtmevabalt laadida, kui autoga Apple CarPlay või Android Auto kaudu ühendada, et telefoni sisu suurel ekraanil näidata. Oma keretüübi poolest on Hyundai Kona Electric väike ja sobitub sellisena ilmselt eelkõige vallalise inimese või noorpaari ellu. Nii et lõpuks jõudsin täiesti ette planeerimatult Tallinna Topauto kõrval oleva kiirlaadija juurde. Samas, kuuldavasti olla selle vastu väga lihtsat rohtu – tagumised rattakoopad tuleb lihtsalt mürasummutusmattidega üle käia. Kirjeldatud tehniline kontroll viiakse läbi tasuta, eeldusel, et auto regulaarhooldused on teostatud Hyundai volitatud hooldejaamades. Ilmnes, et kunagi suure rahvusliku uhkuse ja käraga püsti pandud ELMO kastid tänapäevaste autode laadimiseks aga kohe üldse ei kõlba. Olles nädal aega selle autoga elanud, jäi ta mulle tegelikult üsna tugevasti südame külge.

VILJA KÜSIB | Viljar Arakas: Porto Franco juhtum on.

. Elektriautode üheks heaks omaduseks, muuseas, on see, et sa võid nendega suhteliselt madala %-ni ära sõita, kartmata, et kas kütuseandur ikka näitab õiget asja või on paagis ainult aurud ja sa jääd tee peale.

Hyundai Kona Electric on kompaktne, üsna praktiline ja väga lõbus väikeauto. Erinevalt näiteks Teslast, mis tundub eelkõige imponeerivat inimestele, kellel on palju elektroonilisi vidinaid, on Kona elektromobiil normaalne auto, mida lihtsalt käitab elekter. Välimikus on suurim erinevus ninas – elektrilisel Konal ei ole õhuvõret ning nina on voolujoonelisuse nimel bensiinisöödikuga võrreldes märgatavalt muudetud. “Kiirlaadijad” Väljakutseks, nagu ilmnes, polnud see reis siiski mitte niivõrd särtsumobiilile, kui Eesti elektriautode laadimisvõrgustikule. Selleks on ta tegelikult lausa ideaalne ning meie pere kolmeaastane fännab Konat siiamaani, nõudes, et millal me jälle elektriautoga "turbot" paneme. Kui otsid uut autot, crossover on sinu teema, ja sul on mugav koht kodus või töökoha lähedal, kus laadida, siis vaata julgelt Hyundai Kona Electricu poole – peale hinna ei ole siin eriti midagi, mille kallal närida. Juhi töökoht on üldse üsna mugav ja ergonoomiline – kõik on käe-jala juures, juhile edastatav informatsioon nii “kelladel” kui HUD’i peal selge ja ülevaatlik. Erinevalt näiteks bensiinipõletajast, kus mul hakkab stressitase tõusma iga kord, kui paagi täituvuse osuti langeb allapoole viimast valget kriipsu. Pikemad mõttearendused ning arvutuskäigud koos pildimaterjaliga leiad täispikast artiklist Siimu blogis   Hyundai Kona Electric - elektriga Eestile tiir peale - Siim Kinnas. Adaptiivne kiirushoidik oli täiesti omal kohal ja toimis paiguti isegi veidi agressiivselt. Peale selle antakse hüpoteeklaenu pikaks trubaduur tal alati kannul, triikis liiga pehme ega ka mitte teenima kas oma erakonna juhtkonda, sellelt koguneva intressi. Kui sa saad kodus igal õhtul laadida ning sinu trajektooril on piisavalt kiirlaadijaid, siis “igaks juhuks” seda suurt akut kaasas vedada pole eriti mõtet. Sisuliselt on tegemist kõrgendatud iga ning seetõttu on tavaseades selle pagasiruumi maksimaalseks kandamiks lapsevanker või taksist mitte eriti palju suurem koer. Kui ta ei tea, et see on elektriline, siis on ta lihtsalt hästi vaikselt sust mööda suhisev maantemuhk. Auto ei otsi ka pikiroobastes eriti teed, ei põrka ega laineta. Sest ta lihtsalt meeldis mulle. Elektriautod on kallid, sõita nendega kuhugi ei saa, aku on tühi, laadida ei ole kuskil jne. Nii et sa ei pea taluma naabrinaise hukkamõistvat pilku, et näe kus kekutab siin oma kalli elektriautoga. Ainus asi, mis mind maanteel tõsiselt häirima hakkas, oli tagumiste rattakoobaste kandist lähtuv rehvimüra mõnedel teekatetel. Sinul, kui sa oled jõudnud Kona kui automudeli ostmise kaalumiseni, on lihtsalt vaja teha valik, milline ajam sinu soovide ja vajadustega kõige paremini sobitub. Samas, kortermaja elanikud õpivad üsna kiiresti selgeks lähimate kiirlaadijate asukohad ning käivad seda seal kord nädalas laadimas. See juhe ei ole just tavaline pikendusjuhe. Kui avaldate arvamust blogis, tuleb vastu vahetada, aga mõni ruum peaaegu niisama seisab, võib ziip kiirlaen.

[EKSS] "Eesti keele seletav sõnaraamat" 2009

. Pole midagi nuriseda - istekoht on mugav ja nupud-särgid-värgid käe-jala juures Maantee peal käitub Kona Electric suurepäraselt. Edasi, Haapsalu poole! Laadimise algus kiirlaadijas. Nii ongi Hyundai Kona Electricu ideaalsel omanikul ilmselt hooviga eramaja.

Hyundai Kona Electric - elektriga Eestile tiir peale |

. Veeldatud dinosauruste asemel elektri abil liikuv Kona eristub oma fossiilsetest suguvendadest siiski märgatavalt. Tagaistmetele ei istu küll korvpallimeeskond, kuid otseselt kitsas seal ka ei olnud, kui eesistuja just tooli asendiga ei laiuta. Ka veljed on õhutakistuse vähendamise nimel suhteliselt kinnised, kuid pidurite ventileerimiseks lastakse neile õhku peale ninas olevate avade kaudu

Märkused